Opis modelu Nissan Qashqai

Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje na temat poszczególnych wersji Nissana Qashqai.

Nissan Qashqai I

Nissan Qashqai I został po raz pierwszy zaprezentowany w 2006 roku, podczas odbywających się wówczas w Paryżu targów motoryzacyjnych. W Chinach występuje on pod nazwą CCUV, a w Japonii — Dualis. Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej, która wykorzystywana była między innymi do budowy Renaulta Koleos oraz Nissana X — Trail. W 2008 roku, światło dzienne ujrzała przedłużona wersja auta — Qashqai 2+. Tym, co go wyróżnia jest dodatkowy rząd siedzeń, tył o nieco bardziej kanciastej stylistyce oraz odmienny wygląd atrapy chłodnicy. Rok później, Nissan Qashqai przeszedł face lifting, który objął zmianę maski silnika, przedniego zderzaka i reflektorów, błotników oraz tylnych lamp. Dodatkowo, we wnętrzu samochodu zaczęto wykorzystywać wyższej jakości materiały, przeprojektowano deskę rozdzielczą i zredukowano poziom wibracji oraz hałasu przenoszonych do kabiny. Przy okazji face liftingu, gama jednostek napędowych została uzupełniona o turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 l. Nissan Qashqai I jest dostępny w następujących wersjach wyposażeniowych: Tekna, 360 oraz I — WAY.

Nissan Qashqai II

Nissan Qashqai II zadebiutował w listopadzie 2013 roku. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano w czasie londyńskich targów motoryzacyjnych. Został on zbudowany na bazie płyty podłogowej CFM, którą stworzono we współpracy z koncernem Renault. W porównaniu do pierwszej generacji, pojazd jest szerszy, dłuższy, niższy i lżejszy. W standardowej wersji, Nissan Qashqai II jest wyposażony między innymi w 6 poduszek powietrznych, klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, zestaw głośnomówiący, system multimedialny z 5 — calowym wyświetlaczem, system wspomagania ruszania pod górę oraz aktywny system kontroli ciśnienia w oponach. Samochody drugiej generacji mogą zostać dodatkowo wyposażone w 17 —, 18 — lub 19 — calowe felgi, dwustrefową klimatyzację, światła przeciwmgłowe, skórzaną kierownicę, adaptacyjne światła drogowe, czujnik deszczu, czujniki parkowania, adaptacyjne światła drogowe, podgrzewane fotele oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Na początku 2017 roku, Nissan Qashqai II przeszedł lifting, który objął między innymi zmianę wyglądu kierownicy, środkowej konsoli, nawiewu na tylne fotele, przedniego zderzaka oraz wypełnienia tylnych świateł. Od tego momentu, auto było dostępne w sprzedaży również w Ameryce Północnej.

Nissan Qashqai III

W lutym 2021 roku został przedstawiony Nissan Qashqai III. Tym, co go wyróżnia jest między innymi odważny design, cyfrowe wnętrze oraz obecność elektrycznych silników. Długość tego modelu to 442,5 cm, szerokość — 183,5 cm, wysokość — 162,5 cm, a rozstaw osi — 266,5 cm. Pojemność bagażnika Nissana Qashqai III to 479 l.

Trzecia generacja samochodu japońskiego koncernu występuje w 4 wersjach silnikowych. W najbliższej przyszłości, dołączyć ma do nich również wersja e — Power wyposażona w napęd elektryczny. Parametry poszczególnych modeli silników prezentują się następująco:

  • 1.3 DIG — T MHEV — silnik o mocy 140 KM, który osiąga moment obrotowy na poziomie 240 Nm. Posiada 6 — biegową, automatyczną skrzynię biegów oraz przedni napęd. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,2 s. Auto osiąga prędkość maksymalną 188 km/h. Średnie zużycie paliwa w przypadku tego modelu to około 6,4 — 6,6 l/100 km.
  • 1.3 DIG — T MHEV — silnik mający moc 158 KM, osiągający moment obrotowy 270 Nm. Posiada bezstopniową przekładnią Xtronic oraz przedni napęd. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,2 s. Jego prędkość maksymalna to 206 km/h, a średnie zużycie paliwa — od 6,4 do 6,7 l/100 km.
  • 1.3 DIG — T MHEV — silnik o mocy 158 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Posiada on bezstopniową przekładnię Xtronic i przedni napęd. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,2 s. Osiąga prędkość maksymalną na poziomie 198 km/h. Średnie zużycie paliwa w przypadku tego modelu to 6,3 — 6,7 l/100 km.
  • 1.3 DIG — T MHEV 4WD — silnik mający moc 158 KM, o momencie obrotowym 270 Nm. Auto posiada bezstopniową przekładnię Xtronic oraz napęd na wszystkie koła. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,9 s. Samochód osiąga prędkość maksymalną 198 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tu między 6,7 a 7,2 l/100 km.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *